1.- Classificació de programes amb suport informàtica
·
Eines d’usuari de
propòsit general. Facilitar tasques de recollida
presentació i gestió de dades, processadors de text, bases de dades, mapes
conceptuals.
·
Jocs i programes d’entrenament.
Tenen com a objectiu principal divertir amb activitats que potencien habilitats
i estratègies i fins i tot, aprenentatge de continguts.
·
Interactius d’aprenentatges
i potenciadors del desenvolupament de la creativitat.
Dins del qual destaquen 2 grups:
- Aprenentatge
de continguts, suport del procés d’I-A. Té com a
objectiu principal facilitar a l’usuari la construcció o realització d’aprenentatges
a través d’entorns interactius.
-Desenvolupament
de la creativitat, programes de disseny, creació de pel·lícules i animació.
2.- Tipus de materials informàtics educatius
·
Programari
específic i material audiovisual. Sol estar centrar en
una matèria i nivell educatius concret
·
Eines
d’autor. Permet l’adaptació de les activitats
educatives a la matèria i nivell
·
Eines
creatives. Orientades a la creació de productes
artístics multimèdia. Permeten centrar-se en el procés. Es poden fer servir per treballar les emocions tant en grup com individualment.
3.- Característiques eines d’autor
Eines
d’autor. Aplicacions orientades a la creació de
materials educatius, que integren tots els components d’una material didàctic
multimèdia sense necessitat de programar. Entre les seues característiques
destaquen:
Permeten
adaptar la informació, la seua presentació i seqüenciació a les necessitats de
l’alumne
Permeten
relacionar la informació i les seues fonts
Permeten
incloure qüestionaris i proves que avaluen els coneixements
Permeten
activar animacions i vídeos explicatius, incorporar sons, etc.
Aquestos són uns exemples d'eines autor: Ardora, Atenex, Edilim, Lams. He estat fullejant aquestes pàgines, i la veritat que són molt interessant per a poder treballar-les a l'aula amb els alumnes. A més, també ens són molt útils als futurs docents perquè tenen un munt de recursos i consells.
4.- Criteris de selecció i exemples
·
Facilitat d’ús VS
llibertat creativa
·
Programació automàtica
·
Interoperabilitat i estàndards
·
Adaptació a diferents
estils d’aprenentatge
·
Fitxer multimèdia
·
Extensibilitat
-
Jclic.
Està format per un conjunt d’aplicacions informàtiques que serveixen per a
realitzar diversos tipus d’activitats educatives: trancaclosques, associacions,
paraules creuades, etc.
-
Hot Potatoes. És un conjunt de sis eines d’autor,
desenvolupat per l’equip del University of Victòria CALL Laboratory Reseach and
Development, que et permeten elaborar exercicis interactius basat en pàgines
web
-
Squeak.
És un entorn de treball en el qual el professor pot no solament presentar els
continguts de la seua matèria, sinó també dissenyar i desenvolupar activitats i
exercicis pràctics de tipologia molt variada, simulacions, activitats d’avaluació,
etc.
He posat els enllaços dels exemples que ens ha exposat el nostres professor. A més, he trobat una pàgina molt bona on ens posen tots els exemples d'eines d'autor.
-
Altres aplicacions
interessants són Exe-Learning, Neobook i Malted. També, he troba ferramentes per alumnes amb necessitats educatives:
- TICne: ens posen productes, avaluació dels mateixos, enllaços d'interés, etc.
Herramientas de ayuda para discapacitados. L'únic incovenient que li trobe a aquesta és que hem de registrar-nos, tenir un usuari i una contrasenya, per poder accedir a la informació.
h He trobat un PDF molt interessant per a completar la nostra informació. Ja que no ixirà al examen aquest tema pense que es conveninet llegir aquest enllaç i completar la informació.
La veritat, aquest tema es prou curios i fastàstic per a l'aprenentage d'aquest assignatura. Com a futurs docents, hem de tenir un munt de recursos al nostre abast i els millor programes per poder fer possible els objectius dels nostres alumnes. A més de tenir molt informació que ens ha proporcionat el professor la he completat amb uns enllaços que crec que posen exemples al temari.
Finalment, com a valoració final de l'assignatura, pense que ha sigut meravellos treballar com tots aquest recursos. No havia fet mai res ni amb blocs i amb el Google Docs, però la experiència ha sigut molt bona. Són TIC que ens faciliten l'aprenentatge i que a més, les poden aplicar a l'aula en un futur docent.
c Crec que la metodologia amb la que hem treballat a classe ha sigut molt bona i que hem aprofitat molt el temps. Això si, hem treballat molt totes les setmanes, ha sigut un treball continu. Però d'aquesta manera, hem revisat els temes setmana a setmana per poder escriure'ls al Google Docs i després ací.
Respecte a les pràctiques, la veritat que m'han agrat moltíssim, no havia fet mai aquestes coses i me'n he adonat que són espectaculars. Tant la Webquest, com l'Exe-Learning, com totes aquelles més senzilles, en han aportat gran coses noves i apasionant a l'hora de pensar com aplicar-les a l'aula. A més, hem buscat tants recursos que ara gràcies açò tenim moltíssimes coses per a ensenyar als nostres alumnes i a estar en constant formació.
h He trobat un PDF molt interessant per a completar la nostra informació. Ja que no ixirà al examen aquest tema pense que es conveninet llegir aquest enllaç i completar la informació.
La veritat, aquest tema es prou curios i fastàstic per a l'aprenentage d'aquest assignatura. Com a futurs docents, hem de tenir un munt de recursos al nostre abast i els millor programes per poder fer possible els objectius dels nostres alumnes. A més de tenir molt informació que ens ha proporcionat el professor la he completat amb uns enllaços que crec que posen exemples al temari.
Finalment, com a valoració final de l'assignatura, pense que ha sigut meravellos treballar com tots aquest recursos. No havia fet mai res ni amb blocs i amb el Google Docs, però la experiència ha sigut molt bona. Són TIC que ens faciliten l'aprenentatge i que a més, les poden aplicar a l'aula en un futur docent.
c Crec que la metodologia amb la que hem treballat a classe ha sigut molt bona i que hem aprofitat molt el temps. Això si, hem treballat molt totes les setmanes, ha sigut un treball continu. Però d'aquesta manera, hem revisat els temes setmana a setmana per poder escriure'ls al Google Docs i després ací.
Respecte a les pràctiques, la veritat que m'han agrat moltíssim, no havia fet mai aquestes coses i me'n he adonat que són espectaculars. Tant la Webquest, com l'Exe-Learning, com totes aquelles més senzilles, en han aportat gran coses noves i apasionant a l'hora de pensar com aplicar-les a l'aula. A més, hem buscat tants recursos que ara gràcies açò tenim moltíssimes coses per a ensenyar als nostres alumnes i a estar en constant formació.
-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada