Paradigmes educatius:
-
Paradigma conductista:
la persona és com una màquina que aprèn conductes
-
Paradigma cognitiu:
l’esser humà segueix un procés d’aprenentatge que va adquirint coneixements
-
Paradigma ambientalista:
tindre una relació entre l’esser humà i l’ambient
-
Paradigma
Constructivisme: li afecta tot l’ambient pel qual
està rodejat
A
patir d’aquestos anem a veure quines implicacions
tenen en l’ensenyament:
-
El currículum es
considera tancat
- S’ha de dissenyar tot
el procés educatiu, els objectius, continguts, etc
- Els aprenentatges
complexos van a poder dividir-se en aprenentatges molt més simples
- L’avaluació es centra
en el producte final
- La motivació depèn dels
reforços externes que li vas donant a l’alumne
Models d’ensenyament - aprenentatge
surten:
-
Aprenentatge
amb adquisició de coneixements:
o L’alumne
el que fa es adquirir coneixements a patir de la guia que està fent-li el
professor.
o El
control d’aprenentatge està en mans del professor.
o Els
continguts estan centrats en el currículum.
o El
paper del professor es basa en transmetre informació. (Model tradicional)
-
Aprenentatge
amb construcció de significat:
o Avaluació contínua.
o El
paper de l’alumne és aprendre a aprendre, construeix el seu propi camí.
o Importen
els continguts però és molt important el procés d’aprenentatge. (Model de Bolonia)
Cal destacar a Seymound Papert com a inventor del
llenguatge logo
http://neoparaiso.com/logo/papert-y-el-lenguaje-logo.html
Ho mostra en el segon paràgraf : “Papert dedicó muchos años al estudio de las posibilidades de la informática en la educación, pero apartándose de la concepción más en auge en ese momento, que era la que hemos presentado como "educación programa" o "el libro-ordenador". Como resultado del trabajo de su equipo nació el LOGO que es un método para dialogar con el ordenador, basado en un número relativamente pequeño de instrucciones básicas, con las que el usuario lleva a cabo el programa. Estas instrucciones sirven para generar otras instrucciones que, a su vez, se pueden ensamblar en un programa. Se convierten ellas mismas en lenguaje y se pueden utilizar para otras órdenes. En este sentido, el LOGO es un lenguaje de procedimiento. Los programas se crean reuniendo las órdenes, las funciones primitivas, están muy cerca del lenguaje natural y es un lenguaje que se puede desarrollar. Paralelamente al lenguaje LOGO se desarrolla el "Micromundo de la tortuga".
He
trobat una sèrie d’articles sobre Papert que ens poden ser de molta utilitat a
l’hora de completar el temari.
En aquest enllaç veurem un vídeo en el qual deixa molt clares les idees de les TIC i l’educació. Fomenta la responsabilitat d’utilització, el respecte a les cultures, la creativitat, hem de ser socials utilitzant les tecnologies, però amb responsabilitat.
He trobat un blog de Pere Marquès sobre les TIC. He seleccionat l’apartat de “ TIC en la universitat” i mostra que la universitat de Barcelona ha posat un marxa una investigació per a concretar els principals problemes que hi ha hui en educació i buscar solucions mitjançant les TIC, amb els objectius d’analitzar sistemàticament els problemes, contribuir a resoldre’ls i aplicar solucions.
Cal dir que aquestos enllaços els he buscat a trabes de Mister Wong, el qual m'ha proporcionat molts i he triat el que més en convenia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada