dilluns, 30 d’abril del 2012

Tema 12: Eines de la Web 2.0: Webquest

A la darrera classe de pràctiques de l'assignatura, el docent ens va recordar aquest tema: La Webquest. Vam veure la seua definició, la tipologia i les seues parts. Encara que ja ho vam veure, hem fet un petit recordatori.

1.- Definició de Webquest

-          Una forma d'utilitzar didàcticament internet.
-          Una activitat de recerca d'informació de forma guiada.
-          L'activitat es centra en l'úsde la informació, anàlisi, síntesimésque en a recerca.
-          Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
-          El docent orienta tot el procés.



2.- Típus de Webquest

    A curt termini 

És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries (L’objectiu)

Es dissenya per a ser acabat d'una tres períodos de classe

    A llarg termini 

Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.

Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica

        
      Miniquest

És una versió de les WebQuests que es redueix a només tres passos: introducció (Escenari), tasca i resultat (Producte). És una bona manera d'iniciar l'alumnat en la utilització de les TIC.

Es pot dur a terme duran 50 minuts



3.- Parts d’una Webquest

Introducció, que presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup. Ofereix als alumnes la informació i orientacions necessàries sobre el tema o problema sobre el qual ha de treballar.

Tasca, s'identifica amb l'objectiu final de la Webquest: allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la Webquest. És una descripció formal de pot aconseguir i interessant que els estudiants han d'haver dut a terme al final de la WebQuest.

Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. Descriu els passos que l'estudiant ha de seguir per dur a terme la tasca, amb els enllaços inclosos en cada pas. Això pot contemplar estratègies per dividir les tasques en subtasques i descriure les perspectives que ha de prendre cada estudiant.

Avaluació, on s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. És un afegit recent en el model de les WebQuests. Els criteris evalutivos han de ser precisos, clars, consistents i específics.

Conclusió, on apareixen unes reflexions finals. Resumeix l'experiència i estimula la reflexió sobre el procés de manera que s'estengua i generalitze l'après.

Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en classe.





Com a petit resum, m'agradaria comentar que el procés d'elaboració d'una webquest consta de cinc passos: seleccionar un tema o problema que tingua interès per a l'alumnat. A partir d'ací analitzar aquest problema i descompondre'l en parts que constituiran el model de disseny. En tercer lloc s'han d'establir les característiques del producte final que s'espera realitzen els alumnes i els criteris d'avaluació del mateix. En quart lloc desenvolupar la webquest amb els seus recursos en línia. I finalment revisar que tots els enllaços funcionen i que aquest disseny és comprensible pels alumnes.

Ací he trobat un enllaç d'un taller de creació de Webquest que ens poden ser interessant com a futurs docents i creadors de Webquests






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada