A la darrera classe de pràctiques de l'assignatura, el docent ens va recordar aquest tema: La Webquest. Vam veure la seua definició, la tipologia i les seues parts. Encara que ja ho vam veure, hem fet un petit recordatori.
1.- Definició de Webquest
- Una forma d'utilitzar didàcticament internet.
- Una activitat de recerca d'informació de forma guiada.
- L'activitat es centra en l'úsde la informació, anàlisi, síntesimésque en a recerca.
- Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
- El docent orienta tot el procés.
2.- Típus de Webquest
A curt termini
És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries (L’objectiu)
Es dissenya per a ser acabat d'una tres períodos de classe
A llarg termini
Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.
Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica
Miniquest
És
una versió de les WebQuests que es redueix a només tres passos:
introducció (Escenari), tasca i resultat (Producte). És una bona manera
d'iniciar l'alumnat en la utilització de les TIC.
Es pot dur a terme duran 50 minuts
3.- Parts d’una Webquest
Introducció,
que presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup.
Ofereix als alumnes la informació i orientacions necessàries sobre el
tema o problema sobre el qual ha de treballar.
Tasca,
s'identifica amb l'objectiu final de la Webquest: allò que ha
d'elaborar-se a l'acabar la Webquest. És una descripció formal de pot
aconseguir i interessant que els estudiants han d'haver dut a terme al
final de la WebQuest.
Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. Descriu
els passos que l'estudiant ha de seguir per dur a terme la tasca, amb
els enllaços inclosos en cada pas. Això pot contemplar estratègies per
dividir les tasques en subtasques i descriure les perspectives que ha de prendre cada estudiant.
Avaluació, on
s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. És un
afegit recent en el model de les WebQuests. Els criteris evalutivos han
de ser precisos, clars, consistents i específics.
Conclusió, on apareixen unes reflexions finals. Resumeix l'experiència i estimula la reflexió sobre el procés de manera que s'estengua i generalitze l'après.
Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en classe.
Com a petit resum, m'agradaria comentar que el
procés d'elaboració d'una webquest consta de cinc passos: seleccionar
un tema o problema que tingua interès per a l'alumnat. A partir
d'ací analitzar aquest problema i descompondre'l en parts que
constituiran el model de disseny. En tercer lloc s'han d'establir les
característiques del producte final que s'espera realitzen els alumnes i
els criteris d'avaluació del mateix. En quart lloc desenvolupar la
webquest amb els seus recursos en línia. I finalment revisar que tots
els enllaços funcionen i que aquest disseny és comprensible pels alumnes.
Ací he trobat un enllaç d'un taller de creació de Webquest que ens poden ser interessant com a futurs docents i creadors de Webquests
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada