Cal dir que Exe-Learning és un programa similar al Open Source, una aplicació que permet a professors i acadèmics la publicació de continguts didàctics en suports informàtics sense necesitat de ser ni de convertir-se en experts en HTML o XML. Els recursos creats podem exportar-los en formats de paquet de contingut IMS o SCORM, o com a simple pàgines Web.
El nostre Exe-Learning, on haurem de dissenyar materials interactius haurà de tenir:
1. Introducció/Presentació: on posarem la teoria que cal per a fer les activitats
1.1. Activitats: unes 5 aproximadament.
1.2. Bibliografia: tot el material que hem utilitzat per fer-ho.
El primer sobre aquest programa que vam veure a la classe anterior fou com començar a fer el nostre projecte. Primer haurem de clicar en propietats i seguidament elegir el títol, la imatge, els fons, l'autor i fer una petita descripció. Després creem la Taxonomia, on definirem totes les característiques del projecte. Finalment punxarem en aplicar perquè es guarden les opcions.
Després, per dissenyar la nostra pàgina, clicarem damunt del botó on posa "Inicio". Si fem doble clic, canviarem el nom. En aquest exemple he posar "Web 3.0". A partir d'ací, clicarem en l'opció de "Agregar pagina" i ens ixirà una altra baix i dins d'aquest. Ací posarem activitats i així sucessivament amb tot allò que volem posar.Ací un clar exemple:
Cal dir, que nosaltres hem creat una pàgina amb aquesta ferrament. En la introducció hem exposat una mica de que tracta el tema escollit i què és, en aquest cas "Google Maps en Educació". Després, també hem formulat els objectius que volem desenvolupar:
-
Fomentar la competència digital mitjançant el Google
Maps
-
Crear un alumne protagonista i creador de
continguts
-
Utilitzar continguts interactius i visuals
També hem explicat de manera molt breu que anem a fer amb aquest projecte: Anem a desenvolupar una sèrie d'activitats amb l'objectiu de treballar amb aquesta eina. Pensem que és una ferramenta molt útil per a treballar els mapes d'una manera més dinàmica i desenvolupar la competència digital.
Una vegada dissenyat açò ja podem aprofundir més. Ara, dins de l'opció que hem creat, "Activitats", punxem i seguidament cliclem en "Edición". Triarem l'opció iDevices que més ens convinga per al nostre treball, en aquest cas punxarem en "Actividad" i així sucessivament amb tot allò que tenim pensat escriure. Hi ha moltes opcions per triar com per exemple, "Actividad en Espacios en Blanco", o "Preguntes de Elección Múltiple", "Texto Libre", i un fum de coses més.
Seguidament, amb aquesta opció dissenyarem tot allò que ens interessat posar. Podem afergir imatges, vídeos, i moltes coses més. És un apartat en el que escriurem com programa per escriure textos convencional.
Hem decidit per 5 activitats, una de pre-coneixement (per saber que saben els alumnes abans de començar, per si cal modificar o adaptar alguna cosa), una de vertader o fals on podrem aprofunditzar en allò estudiat. A continuació, mitjançant un cas pràctic realitzarem un itinerari, on aprofundizarem en la utilització de la ferramenta. Després, una activitat per a saber-ne més, on s'haurà de llegir un text i contestar a un preguntes de llocs buits. Aquesta serà útil per aprofundir i aprendre més sobre el cas pràctic i real anterior, per a situar-nos un poc en el context.
Finalment, en l'última activitat utilitzarem tot allò que hem estudiat sobre el territori anterior i l'aplicació al Google Maps, on haurà de crear-se un compte i aplicar allò que ens demana l'activitat sobre el paratge natural.
El últim apartat del nostre projecte és la Bibliografia, on hem situat tot allò que hem utilitzar per a crear les activitats. Ací pots visitar el nostre projecte amb l'Exe-Learning.
Hem decidit per 5 activitats, una de pre-coneixement (per saber que saben els alumnes abans de començar, per si cal modificar o adaptar alguna cosa), una de vertader o fals on podrem aprofunditzar en allò estudiat. A continuació, mitjançant un cas pràctic realitzarem un itinerari, on aprofundizarem en la utilització de la ferramenta. Després, una activitat per a saber-ne més, on s'haurà de llegir un text i contestar a un preguntes de llocs buits. Aquesta serà útil per aprofundir i aprendre més sobre el cas pràctic i real anterior, per a situar-nos un poc en el context.
Finalment, en l'última activitat utilitzarem tot allò que hem estudiat sobre el territori anterior i l'aplicació al Google Maps, on haurà de crear-se un compte i aplicar allò que ens demana l'activitat sobre el paratge natural.
El últim apartat del nostre projecte és la Bibliografia, on hem situat tot allò que hem utilitzar per a crear les activitats. Ací pots visitar el nostre projecte amb l'Exe-Learning.
A més, podem triar el títol de l'opció escollida, podem guardar, esborrar i tirar cap enrrere (el que ens convinga fer en eixe moment) i podem elegir on volem que es situe; en el primer o en el segon dels apartats que hem creat abans en l'opció de "Inicio". Com per exemple:
Finalment, quan tinguem tot dissenyat i al nostres gust tenim dues opcions per guardar-ho:
- Clicant en Arxiu - Exportar - Sitio Web - Arxiu comprimit. Opció per a crear-ho com una pàgina web
- Clicar en "Guardar como" i guardar-ho i continuar treballant en casa o en qualsevol lloc.
Respecte a la meua opinió, m'agradaria dir que la veritat és una eina molt interessant i que per als nostres futurs alumnes els pot ser molt útil, perquè podem crear un fum de recursos digitals i que després ells els utilitzen de la millor forma possible. O, fins i tot, els propis alumnes podem crear-les i fomentar la competència digital tant dins com fora de l'aula.
Aquesta pàgina web també està creat com l'Exe-Learning. És d'un col·legi públic on posen tota la informació de l'escola, els projectes educatius, tot allò sobre l'alumnat i professorat, l'AMPA, etc.