Què és el E-learning?
Formació que utilitza la xarxa com a tecnologia de
transmissió d’informació. Quan la xarxa que emprenem és oberta (Internet) o
tancada (intranet: xarxa pròpia dins del mateix recinte)
Ensenyament obert, flexible i interactiu basat en l’ús de
les TIC, utilitzant un servidor. Permet la distribució i l'accés a
col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un
servidor web pera distribuir-los.
Característiques:
-
Ús de navegadors Web
-
Aprenentatge basat en tutories. Tindran un paper molt
important (és un aprenentatge no presencial)
-
Materials digitals i aprenentatge flexible
-
Aprenentatge mitjançant l’ordinador. És l’element
principal
-
Utilitza els protocols TCP/IP i HTTP
-
Aprenentatge individuals VS aprenentatge col·laboratiu.
És prou individualitzat
-
Utilització d’eines síncrones (estan sincronitzades amb
el que tu sol·licites d’informació. Ex:
un xat) i asíncrones (no està
sincronitzada. Ex: fors)
-
Multimèdia/hipertextual- hipermedia
Avantatges:
-
Posa a disposició dels alumnes molta informació
-
Facilitat l’actualització d’informació i de continguts
-
Permet la deslocalització de coneixements
-
Facilita l’autonomia de l’estudiant
-
Propicia una informació Just in time (just en el
moment en el que jo vull.) i Just for me (Seleccionar el coneixement que
vulguem)
-
Afavoreix una formació multimèdia
-
Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits
-
Estalvi de costos i desplaçaments, tant d’alumnes com de
docents
-
Facilita l’ús de materials en diversos cursos
-
Facilita una formació en grup i col·laborativa
Inconvenients:
-
Més inversió de temps per part del professor. Ha de
preparar més materials, penjar-los, etc.
-
Els professors i els alumnes han de tindre unes
competències tecnològiques mínimes
-
L’alumne ha de tenir habilitats per desenvolupar eixe
treball autònom
-
Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un
ràtio adequat de professor/alumne
-
Requereix més treball del convencional
-
Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals
Regles
bàsiques:
-
El professor ha d’oferir guies clares per a la interacció
amb l’alumnat. Ex: ha de saber
perquè s’utilitzen els xats, els fors, etc
-
Una discussió ben dissenyada facilita la cooperació entre
els estudiants i pot ajudar moltíssim a la comprensió
-
L’alumne ha de presentar projectes durant el curs
-
Els cursos en línia necessiten una data límit
-
Els estudiants trien els temes dels projectes
-
El professor ofereix 2 tipus de Feedbak:
informació/acusament
He trobat una platafomarma de E-learning per veure com fucionen. Si cliquem en "vídeos tutorials", podem veure totes les opcions que ens proporciona aquesta plataforma; consultar continguts del curs, temari, com accedir al campus, consulta del material didàctic, etc.
He triat penjar aquest enllaç perquè és un E-leaning i podem veure clarament que és i tot allò que ens proporciona.
Si nosaltres la usarem, caldria registrar-nos, com bé han explicat els nostres companys, però per veure com és, està molt bé.
També he pensat en posar un vídeo del projecte "L'aula del futur". Parla dels avantatges que poden tenir les noves tecnologies a l'aula, sobretot de com funciona la pissarra digital.
Ens mostra la implantació de les noves tecnologies a l'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada