dijous, 8 de març del 2012

Tema 5. Docència Virtual: B-Learning


  • ·         Què és el B-learning?
Segons Coaten al 2003: combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual.
Segons Brodsky al 2003: és qualsevol combinació de les classe magistrals més els exercicis, els estudis de casos, jocs de rol, vídeos, àudios barrejat amb tutories i un assessorament (és com un recolzament virtualitzat).
Segons Brennan al 2004: (menys educativa i més empresarial) combinació de tots els recursos TIC per a solucionar els problemes
Amar al 2007: les e-eines combinades amb altres convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional. Al fer la barreja, el mestre ha d’obtindre i assumir les responsabilitats de la part virtual i de la part no virtual.
·          

  • Aspectes importants d’un sistema B-learning:

-          Cal incloure en l’aprenentatge, les propietats de l’espai virtual. El mestre ha de guiar les discussions de la part no presencial
-          La informació requereix un coneixement per part de l’alumne per poder ser tractat. S’ha de donar un coneixement previ perquè l’alumne es puga orientar
-          Permet adquirir coneixements tècnics funcional
-          S’aprèn en solidaritat, no sent solitari.
-          Les tutories, tant presencials com no presencials, són un element de recolzament
-          Permet una formació amb sentit crític, creativitat i coneixement de la societat

  • ·         Models de B-learning:

-          Model basat en les habilitats: parlem d’una part presencial i una part no presencial. El docent actua de guia.
-          Model basat en el comportament o actituds: l’estudiant aprèn unes conductes específiques a partir de aules virtuals, es fan esdeveniments col·laboratius més presencialitat.(Ex: construcció d’un Bloc o Google Docs)
-          Model basat en la capacitat o competències: combina una barreja gran d’esdeveniments d’aprenentatge més el suport de les tutories.

  • ·         B-learning VS Ensenyament Presencial
B-learning: virtualitat, afegim noves tecnologies, es produeix un desenvolupament de capacitats tecnològiques (Competència Digital), cultura audiovisual i relació alumnes – propi aprenentatge (tenen al professor segons les seues necessitats).
Ensenyament Presencial: existeix presencialitat i relació professor – alumne, es basa en la transmissió de coneixements, cultura escrita/oral i es fa un ús tradicional de les tecnologies.

En aquesta imatge podem veure resumida tota la metodologia del B-Learning

He trobat un vídeo explicatiu del B-Learning on podem aclarir molt dubtes i consultar-ho per ampl iar els nostres coneixements. Es planteja com generar un projecte B-learning entre la classe presencials i l'aula virtual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada