- · Què és el B-learning?
Segons Coaten
al 2003: combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual.
Segons Brodsky
al 2003: és qualsevol combinació de les classe magistrals més els
exercicis, els estudis de casos, jocs de rol, vídeos, àudios barrejat amb
tutories i un assessorament (és com un recolzament virtualitzat).
Segons Brennan
al 2004: (menys educativa i més empresarial) combinació de tots els recursos
TIC per a solucionar els problemes
Amar al
2007: les e-eines combinades amb altres convencionals on el docent haurà
d’assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model
tradicional. Al fer la barreja, el mestre ha d’obtindre i assumir les
responsabilitats de la part virtual i de la part no virtual.
·
- Aspectes importants d’un sistema B-learning:
-
Cal incloure en
l’aprenentatge, les propietats de l’espai virtual. El mestre ha de guiar les
discussions de la part no presencial
-
La informació requereix
un coneixement per part de l’alumne per poder ser tractat. S’ha de donar un
coneixement previ perquè l’alumne es puga orientar
-
Permet adquirir
coneixements tècnics funcional
-
S’aprèn en solidaritat,
no sent solitari.
-
Les tutories, tant
presencials com no presencials, són un element de recolzament
-
Permet una formació amb
sentit crític, creativitat i coneixement de la societat
- · Models de B-learning:
-
Model
basat en les habilitats: parlem d’una part
presencial i una part no presencial. El docent actua de guia.
-
Model
basat en el comportament o actituds: l’estudiant
aprèn unes conductes específiques a partir de aules virtuals, es fan
esdeveniments col·laboratius més presencialitat.(Ex: construcció d’un Bloc o Google Docs)
-
Model
basat en la capacitat o competències: combina
una barreja gran d’esdeveniments d’aprenentatge més el suport de les tutories.
- · B-learning VS Ensenyament Presencial
B-learning: virtualitat,
afegim noves tecnologies, es produeix un desenvolupament de capacitats
tecnològiques (Competència Digital), cultura audiovisual i relació alumnes –
propi aprenentatge (tenen al professor segons les seues necessitats).
Ensenyament Presencial:
existeix presencialitat i relació professor – alumne, es basa en la transmissió
de coneixements, cultura escrita/oral i es fa un ús tradicional de les
tecnologies.
He trobat un vídeo explicatiu del B-Learning on podem aclarir molt dubtes i consultar-ho per ampl iar els nostres coneixements. Es planteja com generar un projecte B-learning entre la classe presencials i l'aula virtual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada