Com es produeix
el desenvolupament del professorat dins de l’àmbit tecnològic
1. Exposició
del professor recolzat en tecnologies
-
El professor utilitza
l’ordinador per millorar l’exposició. Ex:
la que utilitza el nostre professor en classe
-
S’empren recursos com
presentacions, continguts virtuals, etc
Inconvenients:
- L’alumne aprèn millor
alguns continguts però no aprèn a utilitzar les tecnologies
- No fomenta l’accés
universal a les TIC
- No suposa treball
cooperatiu
- No facilita
l’aprenentatge actiu. Alumne passiu
- No es beneficia de
l’establiment de xarxes
Avantatges:
- Il·lustra amb major
claredat alguns conceptes. Ex: es
poden fer un conjunt d’animacions
- El professorat aprèn a
utilitzar les TIC. Ex: aprèn a pujar
el Google Docs si no sabia
- Pot millorar la
motivació cap a l’aprenentatge de l’assignatura
2. Iniciació
a la informàtica
És la següent
evolució de l’anterior. A part del Power Point del mestre, els alumnes tindre
ordinador.
Inconvenients:
- Els coneixements són
necessaris però no suficients per a fer un ús reflexiu i estratègic de les TIC
per arribar als propis objectius. No son suficients per a fer un ús correcte de
la tecnologia
- Si s’ensenya fora de
context no es fomenta un aprenentatge significatiu ni funcional. Depenent de la
tasca, potser no presente un gran desenvolupament de les competències digitals
Avantatges:
3. Treball
mitjançant programes educatius. Ex: Hot Potatoes
Característiques:
- Consisteix en la
utilització de programes, elaborats pels altres o a vegades és el propi
professor qui els construeix.
- Així, sol garantir-se
major proximitat als objectius curriculars i a les necessitats educatives de
cada alumne.
- Els programes educatius
és propicien exercicis en els quals s’ha de trobar la resposta correcta
- D’aquesta manera,
l’ordinador pot aportar un aspecte atractiu i motivador
-
La tasca no sol ser
molt diferent a les quals es realitzen en paper i llapis
Inconvenients:
Ni el professor ni el
professorat aprenen a utilitzar les TIC per a cercar, processar i elaborar
informació. No milloren les seves possibilitats d'usar les TIC adaptades als seus
objectius
Aquesta forma de treball no
serveix per a desenvolupar la implicació de la comunitat o de la creació de
xarxes. Ex: si l’alumne treballa
soles a l’ordinador i no ha de compartir-lo, no es desenvolupa el treball
cooperatiu.
Avantatges:
-
Pot fer valuoses aportacions per a l'aprenentatge
depenent dels criteris didàctics i pedagògics del programa i segons
l'ajustament a les necessitats de l'alumnat
-
Familiarització amb el funcionament dels ordinadors
-
Accés universal dels TIC si el professor té en compte les
dificultats de cada alumne.
-
Treball cooperatiu a l’accedir 2 alumnes a un ordinador
4. Aprenentatge
per investigació
-
Per la seva pròpia essència,
es tracta de fomentar l'aprenentatge actiu i el més autònom possible per part
de l'alumnat, que es veu confrontant a prendre decisions al voltant del seu
aprenentatge. Cadascú pot aportar més coses, consultat en internet, amb altres
treballs, etc.
-
El professor se situa en el
paper d'orientador, guia, mediador.
- La possibilitat de triar
entre diferents opcions d'aprenentatge permet convertir el procés de treball en
objecte d'aprenentatge.
- El component cooperatiu
permet l'intercanvi de les diverses opinions
Inconvenients:
- Es requereix que l'alumnat i
el professorat tinguen coneixements bàsics sobre els recursos que va a
utilitzar (principalment les TIC). El docent, ha de saber utilitzar les
recursos.
- Presenta dificultats per al
professorat per tractar-se d'una forma de treball distinta amb no molta
experiència
Avantatges:
- Admet la presa de decisions
de l'alumnat en el seu procés d'aprenentatge i per tant és la forma mes
apropiada per a treballar l'ús funcional i contextual de les TIC.
- Permet treballar amb grups
heterogenis, de manera que els alumnes puguin ajustar-se als diversos nivells.
- Desenvolupament professional
del professorat, ha de saber reciclar-se.
- Es pot incorporar la
implicació de la família i la comunitat educativa. Ex: posant un Twitter en una escola i poden comentar les novetats
del centre, de l’aula i donar opinions, tant pares com docents.
- Es fomenta la creació de
xarxes i a patir d’ací obtindre més coneixement.
Respecte a aquest últim apartat, he trobat un enllaç molt bo on ens defineix que és l'aprenentatge cooperatiu amb les TIC a l'escola. Ens mostra diferents exemple per fer-ho que ens poden ser molt útils en un futur.
En aquest vídeo, podem veure un projecte d'uns institud en el qual utilitzen les aules digitals completament. Fan, canals de videos, classes multimèdia, aules virtuals, blocs on ens mostres un sèrie d'exemples sobre el clima, l'evolució del home, etc.
En aquest, vegem un petit resum de la evolució de les tecnologies en la educació, com van intruduint-se poc a poc.
Respecte a aquest últim apartat, he trobat un enllaç molt bo on ens defineix que és l'aprenentatge cooperatiu amb les TIC a l'escola. Ens mostra diferents exemple per fer-ho que ens poden ser molt útils en un futur.
En aquest vídeo, podem veure un projecte d'uns institud en el qual utilitzen les aules digitals completament. Fan, canals de videos, classes multimèdia, aules virtuals, blocs on ens mostres un sèrie d'exemples sobre el clima, l'evolució del home, etc.
En aquest, vegem un petit resum de la evolució de les tecnologies en la educació, com van intruduint-se poc a poc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada