1.- Aportacions de les TIC al centres escolars
-
Innovacions en l’àmbit
de l’organització escolar del centre.
-
Innovacions en l’àmbit
de l’ensenyament a l’aula.
-
Innovacions en l’àmbit
d’aprenentatge de l’alumnat.
-
Innovacions en l’àmbit
professional docent.
2.-Investigacions sobre les TIC en els centres
-
Estudis sobre
indicadors quantitatius que descriuen i mesuren la situació de la penetració i
ús d’ordinadors en els sistemes escolars a través de ràtios. Les tècniques són,
dades estadístiques, enquestes, etc.
-
Estudis sobre els
efectes dels ordinadors en el rendiment i aprenentatge de l’alumnat. La forma
de treballar és la mateixa. Estudis experimentals i meta-anàlisi
-
Estudis sobre les
perspectives, opinions i actituds dels agents educatius externs i del
professorat cap a l’ús i integració de les TIC en els centres. Qüestionaris
d’aptitud i opinió
-
Estudis sobre les
pràctiques d’ús dels ordinadors en els centres i aules desenvolupats en
contextos reals. Es practica l’estudi de casos.
Tot açò es per a
comprendre el projecte medusa
3.- Projecte Medusa
És macro projecte
amb l’objectiu de poder crear al centre una sèrie de xarxes per accedir a
recursos informàtics i gaudir dels que es creen.
Objectius:
-
Identificar els canvis
i innovacions generats per l’ús pedagògic de les noves tecnologies en els
centres
- Explorar els processos
d’aprenentatge de l’alumnat que ocorren en situacions d’ensenyament recolzades
en l’ús d’ordinadors identificant el seu grau de motivació, expectatives i
actituds, així com descrivint les tasques realitzades i interaccions entre
alumne-docent.
- Analitzar la situació
d’implementació del projecte Medusa en els centres, identificant els problemes
o dificultats més destacats que tenen lloc en relació amb les TIC, així com les
estratègies i accions que es realitzen amb elles a l’aula.
En aquest quadre
podem veure les dimensions i les tècniques de recollida de dades

4.-
Resultats
-
Les TIC i l’organització escolar del centre
Importància de la figura del
coordinador
El coordinador TIC és un membre de l’equip directiu
Problemes de funcionament de
xarxa i equips obsolets
-
Les TIC i la pràctica d’ensenyament en l’aula
El professorat no genera materials
didàctics propis
Les TIC s’utilitzen com a complement
a les activitats
El professorat utilitzen els recursos
CENICE i no els Medusa
-
Les TIC i l’aprenentatge de l’alumnat
L’alumna utilitza els ordinadors de
forma autonoma
Els alumnes estan més habituats a
l’ús de les tecnologies que el professorat
Alta motivació dels alumnes encara
que el professorat està preocupat per la falta de recursos adaptables
-
Les TIC i el desenvolupament professional del professorat
En els centres de secundaria els
professors actuen sense coordinador TIC
En la ESO els recursos informàtics amb
perspectiva innovadora són més utiltizats
La titulació del professorat influeix
en la utilització de les TIC
Aquest enllaç és un portal educatiu que han creat a les Illes Canàries en el qual es desenvolupa
el projecte medusa. Aquest té un munt de recursos educatius, àrees tematiques,
informació per augmentar la formació del professorat, preguntes més freqüents d’ells
i apartats que per a l’alumnat i per a les famílies.
En aquest enllaç, també de Canàries, ens posa que és el projecte medusa, quines
orientacions té, com per exemple, les TIC com a contingut curricular o com a
instrument didàctic on també ens nombren els objectius del projecte.
Són uns enllaços
molt interessant ja que podem aplicar la nostra formació respecte al projecte i
podem trobar moltíssima informació tant com per a docents com per alumnes, que
ens pot ser molt útil per a un futur no tant llunyà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada